ویتامین D

درمان با گیاهان داروی را پیشنهاد می دهیم

ویتامین D

۷۷ بازديد

ویتامین D یکی از ضروری‌ترین ویتامین‌ها برای حفظ سلامت بدن است که همه ما به آن نیاز داریم. اما ویتامین دی چیست و چه نقشی در سلامتی بدن ایفا می‌کند؟ چرا پزشکان و متخصصان همواره توصیه می‌کنند نسبت به کمبود ویتامین D و عوارض ناشی از آن هشیار باشیم؟

در ادامه این مقاله از مجله سلامت مفید طب همراه ما باشید تا بیشتر با این ویتامین و خواص شگفت‌انگیزش آشنا شوید:

ویتامین دی چیست؟

ویتامین D یکی از انواع ویتامین‌های محلول در چربی است که به طور طبیعی در برخی از غذاها یافت می‌شود. همچنین هنگامی که پوست بدن در معرض تابش نور آفتاب و پرتوهای ماورای بنفش آن قرار می‌گیرد،‌ سنتز ویتامین D رخ داده و این ویتامین در بدن تولید می‌شود.

ویتامین دی در واقع نوعی هورمون است که شکل فعال آن کلسیتریول نام دارد. این ویتامین در بسیاری از فرآیندهای حیاتی بدن نقش دارد و به همین دلیل است که کمبود ویتامین D باید بسیار جدی گرفته شود. اما چرا بدن ما برای عملکرد صحیح و سالم ماندن به این ویتامین نیاز دارد؟

نقش ویتامین D در بدن

اصلی‌ترین وظیفه این ویتامین کمک به افزایش جذب کلسیم در بدن است. به همین دلیل است که ویتامین D نقش موثری در ساخت استخوان‌هایی سالم و قوی دارد. در ادامه به بررسی نقش‌های ویتامین D در بدن می‌پردازیم:

حفظ سلامت استخوان و دندان‌ها

ویتامین D باعث افزایش جذب روده‌ای کلسیم شده و همچنین نقش مهمی در بهبود جذب این ماده معدنی از کلیه‌ها و تغذیه دارد. بنابراین کمبود ویتامین دی باعث نقص در جذب کلسیم و به دنبال آن ضعیف شدن استخوان‌ها خواهد شد.

تامین ویتامین D به میزان کافی علاوه براینکه باعث می‌شود تا دندان و استخوان‌هایی سالم، مستحکم و قوی داشته باشید، از بروز بیماری‌های ناشی از کمبود کلسیم چون پوکی استخوان نیز به طور قابل توجهی جلوگیری می‌کند. کمبود این ویتامین یکی از اصلی‌ترین عوامل شکستگی‌‌های استخوان در سنین بالا است.

برای خواندن ادامه مطلب ویتامین دی به سایت مفید طب بروید

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.