خواص سیاه دانه برای درد مفاصل

درمان با گیاهان داروی را پیشنهاد می دهیم

خواص سیاه دانه برای درد مفاصل

۷۱ بازديد

خواص سیاه دانه برای درد مفاصل چیست؟ چرا در روش‌های خانگی برای درمان زانو درد و آرتروز همیشه از روغن سیاه دانه سخن به میان می‌آید؟ شفابخشیِ این دانه‌های سیاه و پر روغن تا چه حد صحت دارد؟ آیا علم پزشکی اثربخشیِ سیاه دانه در درمان بیماری های آرتروزی را تایید می‌کند؟ در ادامه مطلب به شیوه‌ای علمی و دقیق به سوالات ذکر شده پاسخ داده ایم.

اگر شما هم تا به حال درد مفاصل و دردهایی مثل زانو درد را تجربه کرده باشید حتما روغن سیاه دانه برایتان توصیه شده است. اگر این روغن را یک شب به پا یا هر موضع ملتهبی مالیده باشید صبح احساس خواهید کرد که دردتان کمتر شده است. این نکته‌ای است که همه افراد به آن اذعان دارند. هیچ کس خاصیت روغن سیاه دانه را در درمان مفاصل انکار نمی‌کند. با این همه تصمیم داریم به شیوه‌ای علمی خواص سیاه دانه برای درد مفاصل را بررسی کنیم.

روغن سیاه دانه چیست؟

روغن سیاه دانه و خودِ دانه‌ی سیاه دانه از قدیم معمولا به عنوان ادویه در غذاها استفاده می‌شد اما امروزه در صنایع دارویی، کاربردی بالقوه دارد. روغن سیاه دانه دارای توانایی شناخته شده‌ای در محافظت از اندام‌های خاص در برابر آسیب اکسیداتیو، نئوپلاستیک و التهاب است. این روغن در ۲۰ خرگوش نیوزیلندی که مدل‌های پوکی استخوان داشتند و عمل پیوند رباط صلیبی قدامی انجام داده بودند آزمایش شده است. خرگوش‌ها به شکل تصادفی به دو گروه ۱۰ نفری تقسیم شدند و تزریق داخل عضلانی در زانوهای راستشان هفته ای ۵ نوبت صورت گرفته است.

از هفته سوم به بعد نتیجه‌ بر روی خرگوش ها بررسی شده است. سطوح مفصل زانو و بخش‌های کندیل استخوان ران از نظر ماکروسکوپی مورد بررسی قرار گرفته است. نتیجه‌ی این آزمایش نشان داده که تجویز روغن سیاه دانه برای درد مفاصل، پتانسیل محافظت از غضروف را در مراحل اولیه آرتروز افزایش می دهد.

یرای خواندن ادامه مطلب  سیاه دانه برای درد مفاصل به سایت mofidteb بروید

خواص روغن سیاه دانه (از نظر علمی)

1-کاهش وزن

تحقیقات انجام شده حاکی از آن است مکمل های خوراکی حاوی روغن سیاه دانه موجب کاهش توده بدنی میشود و به کاهش وزن و در نهایت لاغری کمک میکند. در واقع روغن سیاه دانه با کاهش اشتها، کاهش کلسترول و کاهش سطح گلوکز موجب کاهش وزن میشود.

2-حفظ سلامت پوست

  • خاصیت تسکین دهنده روغن سیاه دانه می تواند به کاهش منافذ مسدود شده و روغن را کنترل کند. به همین دلیل ، برخی از افراد مبتلا به شکستگی از روغن سیاه دانه برای پوست مشکل استفاده می کنند.
  • این روغن با ویتامین های A ،B و C به مقدار کافی ، به پوست در حفظ رطوبت کمک می کند. این می تواند از قابلیت ارتجاعی سالم پشتیبانی کند و همچنین مقدار زیادی اسیدهای چرب می تواند به بهبود ظاهر خطوط ریز و چین و چروک کمک کند.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.