خواص شربت مصفی خون

درمان با گیاهان داروی را پیشنهاد می دهیم

خواص شربت مصفی خون

۶۵ بازديد

یکی از اعضای بسیار مهم بدن کبد می­باشد که یکی از وظایف آن تجزیه و خارج کردن مواد زائد بدن و بخش بزرگی از سموم است. گاها به این اندام به دلیل جمع شدن سموم و چربی ها بخاطر مصرف بعضی داروها، داشتن الگوی غیرطبیعی خواب و تغذیه ناسالم آسیب جدی وارد می­شود. این اتفاق منجر به غلظت خون و دیگر آسیب‌های جانبی به بدن می­شود. یکی از راه­های درمان و جلوگیری از این نوع مشکلات استفاده از شربت های گیاهی موجود در بازار می­باشد. یکی از این شربت ها شربت مصفای خون بلاکیور است که یک شربت گیاهی برای تصفیه خون و مراقبت از کبد می­باشد و از جمع شدن چربی­ها و سموم در کبد جلوگیری می­کند.

کسانی که طبع سردی یا گرمی شدیدی را تجربه می­کنند نیز می‌توانند با استفاده از این شربت طبع خود را تنظیم کنند، زیرا یکی از کاربردهای دیگر شربت مصفی خون بلاکیور، تنظیم اخلاط ثلاثه خون است.

شربت مصفی خون بلاکیور مفید برای کبد
شربت تصفیه خون بلاکیور چگونه عمل می­کند؟

همانطور که بالاتر اشاره شد، شربت گیاهی مصفی خون بلاکیور، به منظور حفاظت از کبد ساخته شده و تاثیرات آن در بهبود عملکرد کبد و طحال و کاهش کلسترول بد خون مشاهده شده است. اما این شربت چگونه چنین تاثیراتی میگذارد؟

یکی از ترکیبات اصلی این شربت،شاه تره می­باشد. شاه تره از انواع آنتی اکسیدان های موثری مانند ساپونین ها، گلیکوزید ها و فلاونوئیدها و ترکیبات مقوی از جمله کافئیک اسید، استروئیدها و سیلی مارین تشکیل شده است. گیاه شاه تره از نظر درمانی بخاطر همین ترکیبات مخصوصا سیلی مارین، بسیار موثر و ارزشمند است.

زمانی که کبد در شرایطی وخیم و خطرناک قرار میگیرد، بدن ما خود به خود برای جلوگیری از آسیب به سلول های کبدی یا هپاتوسیت ها مکانیسم‌هایی را اجرا می‌کند. ترکیبات هپاتو پروتکتیو مانند سیلی مارین باعث افزایش قابل توجه آنزیم‌ها و ترکیبات محافظت کننده از کبد می­شود.

دیگر ترکیب اصلی این شربت عسل است. با وجود ترکیبات آنتی اکسیدان در عسل، عسل باعث افزایش متابولیسم چربی‌ها و کاهش سطح کلسترول و ‌تری­گلیسیرید در کبد و خون می­شود. همچنین شاه تره در کنار عسل، به تنظیم میزان ترشح صفرا کمک می­کند که این عمل باعث تجزیه چربی‌ها در کبد می‌شود. احتمال انسداد صفراوی و ابتلا به سنگ صفرا به لطف دفع صفرای اضافی از بدن، کاهش می‌یابد.

عسل، از ترکیبات مفید برای کبد
تمام این ترکیبات مؤثر، علاوه بر اینکه باعث محافظت از کبد می­شود، برای طحال نیز مفید است و در حفظ آن نیز موثر است، زیرا هر عنصری که برای کبد مضر باشد، طحال را نیز در معرض خطر قرار می‌دهد، و جلوگیری از این مضرات احتمال آسیب به طحال را نیز کاهش می‌دهد.

برای مشاهده و خرید محصولات مشابه به مفید طب مراجعه کنید.

درمان چربی خون در طب سنتی چگونه است ؟

درمان چربی خون در طب سنتی روشهای مختلفی دارد. در قدم اول باید ورزش کنید، غذاهای چرب نخورید و استرس تان را هم کاهش دهید. بعد از آن میتوانید از داروهای گیاهی استفاده کنید. شوید یکی از گیاهان دارویی است که به کاهش چربی خون کمک می کند. همچنین عرق کاسنی و گیاه کاسنی را برای کاهش کلسترول خون فراموش نکنید. سرکه و آبغوره و آبلیمو هم به شما کمک می کند. در این بخش از مجله پزشکی آسان طب روشهای درمان چربی خون در طب سنتی را به شما معرفی می کنیم.

درمان چربی خون در طب سنتی

یکی از راههای درمان چربی خون در طب سنتی مصرف دمکرده آویشن است. این دمنوش دفع کننده رطوبت و بلغم از بدن است و چربی خون را کم می کند. همچنین  مصرف روزانه یک قاشق چای خوری پودر یا نیمکوب شده سیاه دانه یا دانه تره هم موجب کاهش چربی خون می شود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.